menu

Rekrutacja dyrektora marketingu

Zatrudnij dyrektora marketingu, który sprawi, że działania zespołu marketingowego przyniosą większe zyski dla Twojego biznesu.

Zjedź niżej
i dowiedz się więcej
rekrutacja dyrektora marketingu

Dlaczego trudno rekrutować nowych dyrektorów marketingu?

Firmy często zatrudniają dyrektorów marketingu, którzy sprawiają profesjonalne wrażenie na rekrutacji. Jednak potem okazuje się, że takie osoby nie potrafią poukładać procesów w zespole ani rozwijać strategii marketingowej. Pomimo zatrudnienia nowego dyrektora marketingu, firmie nie przybywa wysokiej jakości leadów. Dlaczego?

Strategia marketingowa, która nie współgra z potrzebami grupy docelowej jest stratą czasu i pieniędzy. Osoba, która dotąd kierowała marketingiem w firmie B2C, może być nieskuteczna w zarządzaniu marketingiem B2B. Dlatego ważne jest, aby wiedza i umiejętności nowego dyrektora marketingu były dopasowane do specyfiki firmy i segmentów klientów.

Dodatkowo wielu dyrektorów marketingu od lat zarządza marketingiem w ten sam sposób. W konkurencyjnym otoczeniu takie osoby nie są w stanie sprawić, by marketing przynosił większe zyski.

Jest wiele czynników, które wpływają na to, czy nowy dyrektor marketingu okaże się skuteczny w Twojej firmie. Działy HR najczęściej nie dostrzegają, jak istotne są te różnice, przez co rekrutują na stanowiska dyrektorów marketingu niewłaściwe osoby.

Tak powstają błędy rekrutacyjne, które kosztują firmę nawet 91 896 zł.

Dużo, prawda?

Dlaczego nowi dyrektorzy marketingu okazują się nieskuteczni?

  • Nie rozumieją specyfiki marketingu nowego pracodawcy.
  • Nie potrafią poukładać działań marketingowych zgodnie z etapami strategii marketingowej.
  • Nie znają potrzeb grupy docelowej na różnych poziomach organizacji (np. nie wiedzą jakie działania marketingowe kierować dla zarządów firm).
  • Nie potrafią zarządzać rolami i kompetencjami w zespole.
  • Nie radzą sobie z zarządzaniem marketingiem B2B, jeśli wcześniej prowadzili marketing dla B2C (i odwrotnie).
  • Nie znają wskaźników pozwalających na mierzenie skuteczności działań marketingowych.
  • Nie podnoszą na bieżąco swoich kompetencji marketingowych.

Zamów
bezpłatną
konsultację

Poszukujesz specjalisty do działu sprzedaży lub marketingu?

Zamów bezpłatną konsultację, w czasie której podpowiemy kto będzie pasować do celów Twojej firmy i specyfiki sprzedaży, jak znaleźć te osoby oraz z jakimi kosztami może się to wiązać.

Jak rozwiązaliśmy problem nieskutecznych dyrektorów marketingu?

Zaprojektowaliśmy usługę rekrutacji, która umożliwia znalezienie dyrektora marketingu dopasowanego do specyfiki działań marketingowych i segmentu klientów w konkretnej firmie.

Dysponujemy narzędziami, które pozwalają nam precyzyjnie zbadać wiedzę i kompetencje kandydatów. Dzięki temu możemy ocenić, czy dana osoba potrafi uporządkować i rozwinąć marketing w Twoim modelu biznesowym.

W rekrutację angażujemy ekspertów o różnych specjalizacjach. Takich, którzy wiedzą, na czym polega rozwój marketingu i prawidłowe zarządzanie zespołem. Poprzez pogłębiony wywiad i sprofilowane zadania wskażemy osoby, które pomogą Twojej firmie uporządkować marketing i zwiększyć ilość generowanych leadów.

Dzięki temu nowy dyrektor marketingu jest skuteczny, a zainwestowane w niego pieniądze szybko się zwracają.

Jak rekrutujemy
skutecznych dyrektorów marketingu?

01.

Zaczynamy od profilu kandydata idealnego

Analizujemy Twoje oczekiwania wobec kandydata. Sprawdzamy, jakiej wielkości cele marketingowe powinien osiągać nowy dyrektor marketingu i jak duży zespół marketingowy będzie mu podlegać. Następnie ustalamy zestaw kompetencji, które pozwolą mu doprowadzić firmę do większych zysków. To podstawa, na której tworzymy opis stanowiska oraz profil kandydata, który najlepiej odpowie na Twoją realną potrzebę biznesową.

02.

Docieramy do kompetentnych kandydatów

Kandydatów poszukujemy za pomocą wielu kanałów, m.in. naszej sieci kontaktów biznesowych, przez podcast NSM, media społecznościowe oraz tradycyjne ogłoszenia. Wykorzystując wiele źródeł naraz przyciągamy ponadprzeciętnych kandydatów z odpowiednim doświadczeniem w zarządzaniu marketingiem.

03.

Badamy kandydatów pod kątem dopasowania do Twojej firmy

Przy użyciu oprogramowania wspierającego rekrutację, z kilkudziesięciu kandydatów wybieramy kilkoro najbardziej utalentowanych. Każdy z nich spotyka się z doświadczonym ekspertem biznesowym, który bada ich umiejętności i wiedzę o nowoczesnym marketingu. Dzięki merytorycznej rozmowie połączonej z sesją assessment center, wyłaniamy dwóch kandydatów, którzy nie tylko spełniają wymagania, ale też najbardziej pasują do kultury organizacyjnej Twojej firmy.

04.

Spotykasz się z dwoma kompetentnymi dyrektorami marketingu

Spotykasz się z dwoma kandydatami, którzy mają niezbędne kompetencje i potrafią generować leady w Twoim modelu biznesowym. To TY decydujesz, którego z nich zatrudnisz.

Zamów
bezpłatną
konsultację

Poszukujesz specjalisty do działu sprzedaży lub marketingu?

Zamów bezpłatną konsultację, w czasie której podpowiemy kto będzie pasować do celów Twojej firmy i specyfiki sprzedaży, jak znaleźć te osoby oraz z jakimi kosztami może się to wiązać.

Co zyskujesz korzystając
z naszej usługi rekrutacji?

Unikasz kosztownych pomyłek rekrutacyjnych

Zatrudniając dyrektora marketingu, który jest dopasowany do specyfiki Twojej firmy, oszczędzasz pieniądze.

Budujesz silny zespół sprzedażowy

Zespół marketingowy w Twojej firmie dostaje zastrzyk nowej energii i staje się coraz silniejszy.

Twój biznes rośnie

Z każdym miesiącem zdobywasz więcej leadów i powiększasz zyski swojej firmy.

Oszczędzasz czas

Zamiast tracić czas na pracochłonną analizę kandydatów, spotykasz się z dwoma dyrektorami marketingu, którzy idealnie pasują do zespołu marketingowego w Twojej firmie.

Nic nie ryzykujesz

Chcemy, aby dyrektor marketingu wniósł realną wartość dla Twojej firmy. Jeśli jednak w ciągu dwóch miesięcy kandydat zrezygnuje, znajdziemy kolejnego pracownika bez dodatkowych kosztów.

Zamów
bezpłatną
konsultację

Poszukujesz specjalisty do działu sprzedaży lub marketingu?

Zamów bezpłatną konsultację, w czasie której podpowiemy kto będzie pasować do celów Twojej firmy i specyfiki sprzedaży, jak znaleźć te osoby oraz z jakimi kosztami może się to wiązać.

Co mówią o nas
nasi klienci?

Skontaktuj się
z nami

    Bezpośredni kontakt