menu

Jak Luxon zatrudnił 4. specjalistów sprzedaży i marketingu?

Regularna współpraca z klientem z branży nowoczesnych technologii oświetleniowych.

Kim jest nasz klient?

Firma Luxon LED powstała w 2008 roku jako start-up w piwniczym zaciszu. Od początku stawiali na rozwój najnowszych technologii energooszczędnych. Z ich oświetlenia przemysłowego, handlowego i ulicznego korzystają dzisiaj znane marki takie, jak Geberit, salony Komfort i GDDKiA.

Obecnie Luxon LED jest najszybciej rozwijającym się producentem oświetlenia w Europie według rankingu Deloitte Fast 50 z 2018 roku oraz Financial Times 1000 z 2019 roku.

 

Problem klienta

Dynamiczny rozwój biznesu klienta spowodował, że kilkukrotnie potrzebował rozbudować swój zespół. Dlatego skorzystał z naszych usług, gdy rekrutował na stanowiska: Manager Lead Generation, Koordynator marketingu, Manager segmentu retail oraz Specjalista ds. zakupów.

 

Nasze rozwiązania

Przy każdym stanowisku proces rekrutacyjny składał się z:

  1. Analizy potrzeb
    Podczas 1,5-godzinnego warsztatu prowadzonego przez konsultanta HireWise zmapowaliśmy profil stanowiska i rolę nowej osoby. Do tego potrzebna była weryfikacja procesu sprzedaży oraz metod pracy.
  2. Stworzenia profilu kandydata
    Określiliśmy wymagania formalne, zawodowe i behawioralne, aby zwiększyć prawdopodobieństwo znalezienia odpowiednich kandydatów
  3. Zaplanowanie procesu
    W kolejnym kroku zbadaliśmy rynek, co pozwoliło wybrać sposoby i kanały pozyskiwania kandydatów. To również był czas, aby ustalić, jakie kryteria selekcji będą decydować o przejściu do kolejnego etapu rekrutacji.
  4. Rekrutacja i weryfikacja kandydatów
    To główny etap rekrutacji: zbudowanie i opublikowanie ogłoszeń, selekcja CV, przeprowadzenie wywiadów biograficznych i behawioralnych oraz sesja w Assessment Center mają za zadanie weryfikację umiejętności kandydatów.
  5. Rekomendacja kandydatów
    Zazwyczaj rekomendujemy 2. kandydatów na każde stanowisko. W przypadku Luxon przy jednym z nich wyjątkowo było ich więcej.
  6. Decyzja i pomoc we wdrożeniu stanowiska
    Poinformowaliśmy pozostałych kandydatów o decyzji oraz pomogliśmy ustalić ostateczne warunki zatrudnienia specjalistów i managerów. Dodatkowo wspieraliśmy klienta we wdrożeniu nowych pracowników pod kątem merytorycznym, managerskim i zespołowym.

Manager Lead Generation

Pierwsza osoba musiała spełnić nietypowe wymagania. Rekrutacja na stanowisko managera Lead Generation stawiała na mocno analityczne myślenie, ponieważ szukaliśmy osoby, podobnie jak dyrektor, skupionej na liczbach w kontekście generowaniu leadów. Ponadto ta rola łączyła kompetencje sprzedażowe i marketingowe – a takich kandydatów na rynku nie ma zbyt wielu.

Skupiliśmy się na intensywnych weryfikacjach kompetencji kandydatów oraz targetowaliśmy nasze działania na konkretne profile. Kandydaci przechodzili przez kilka etapów: od krótkich rozmów telefonicznych, przez wywiady biograficzne oraz wywiady behawioralne z analizą kompetencji. Do etapu Assesment Center zostało zakwalifikowanych jedynie 29% kandydatów.

Koordynator marketingu

Przy koordynatorze marketingu przede wszystkim skupiliśmy się na naszych społecznościach w kontekście pozyskania kandydatów. W ramach aplikacji zgłosiła się kandydatka, która była uczestnikiem szkoleń SellWise, miała wiedzę i doświadczenie, które idealnie odpowiadało potrzebom klienta. Chociaż ostatecznie zarekomendowaliśmy finalnie 3. kandydatów, to właśnie kandydatka po szkoleniu Machina B2B została wybrana przez klienta.

Manager segmentu retail

Luxon szukał osoby, która charakteryzuje się dużą samodzielnością. Jej zadaniem miało być zbudowanie od podstaw sprzedaży w kanale retail. Stanowisko nie wiązało się z zarządzeniem zespołem. Ponieważ jako HireWise mamy wewnętrzną, szeroką bazę kandydatów z odpowiednimi kompetencjami, to w ciągu miesiąca od podpisania umowy, byliśmy w stanie zarekomendować dwóch kandydatów

Specjalista ds. zakupów

Pozytywne doświadczenia klienta z poprzednich rekrutacji sprawiły, że klient zlecił nam również pozyskanie kandydatów na stanowisko Specjalisty ds. zakupów. Cały proces trwał 1,5 miesiąca, w czasie którego zebraliśmy 117 aplikacji. Dobrze zmapowane stanowisko pozwoliło nam dotrzeć do 53 kandydatów za pomocą metody direct search, co korzystnie wpłynęło na ich dopasowanie do firmy klienta. Spośród dwójki zarekomendowanych kandydatów, Luxon rozmawiał z obydwojgiem, po czym zatrudnił jednego „zakupowca”.

Rezultaty projektu

Luxon, jako szybko skalująca się firma, już kilkukrotnie potrzebowała rozbudować swój zespół.Dzięki naszej specjalizacji w weryfikacji umiejętności kandydatów sprzedaży i marketingu pomogliśmy pozyskać kandydatów, którzy realizowali o 20% wyższe wyniki w pierwszych miesiącach i znacząco skróciliśmy okres wdrożenia.

Cieszymy się, że z naszą pomocą Luxon pozyskał wartościowych członków działów sprzedaży i marketingu – zarówno na poziomie managerskim, jak i specjalistów. Dzięki nim nowoczesne technologie oświetleniowe mogą trafiać do jeszcze szerszego grona klientów.

Szukasz specjalisty do działu sprzedaży lub marketingu? Zamów bezpłatną konsultację

Dzięki niezobowiązującej konsultacji dowiesz się, czy zrekrutujemy dla Ciebie osobę, która będzie spełniać Twoje wymagania.